Till dess din vrede upphör av Åsa Larsson


Någon mördar ett ungt par under en dykning i Vittangijärvi och första kapitlet består av mördade Wilmas berättelse om hur det hela gick till. När hon sedan hittas i en älv tror man först att hon har drunknat där genom en olyckshändelse, men efter att hon har kommit till Rebecka i en dröm börjar man undersöka vidare och inser att allt inte är som det ser ut att vara.

Fjärde boken om åklagaren Rebecka Martinsson i Kiruna är både spännande och underhållande om man bortser från hela den där "offret talar från andra sidan"-historien som jag börjar få nog av efter att ha läst alldeles för många deckare. Rebecka är en trevlig karaktär och jag ser fram emot att träffa henne igen i femte boken som snart borde vara på väg om Åsa Larsson fortsätter skriva i samma takt som tidigare.

En sak till: nu räcker det med gamla hemligheter från andra världskriget, ok? Det kan omöjligt vara bara jag som har tröttnat.

Kommentarer
Postat av: Bokmania

Hej Carina, du har vunnit boken "De från norr kommande leoparderna". Mejla mig din postadress så att jag kan skicka boken.



Ha en bra dag.

/Bokmania

2009-10-04 @ 15:18:55
URL: http://bokmania.net
Postat av: Carina (Bokbiten)

Åh tack, vad roligt!

2009-10-04 @ 16:28:08
URL: http://bokbiten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0