Jag vill inte dö, jag vill bara inte leva av Ann Heberlein

Igår lyssnade jag på podcasten av Ann Heberleins Sommarprogram och rätt att hon hade mycket bra att säga blev jag ändå förvånad över att programmet inte var bättre. Hennes bok på samma tema (att leva med psykisk sjukdom och att brottas med självmordstankar) är nämligen väldigt mycket bättre. Hon beskriver ganska osentimentalt sitt liv, sina tankar och hur hennes och hennes familjs liv påverkas av hennes sjukdom i både maniska och depressiva perioder och just för att det är så osentimentalt skrivet blir jag mycket gripen. Det märks tydligt att hon är en van skribent för språket flyter väl och hon får mycket sagt på de cirka 200 sidorna utan att vara kortfattad eller ytlig.

Jag reserverade den här boken på biblioteket.se redan tidigt i våras men höll på att missa den eftersom jag både hade hunnit jobba en hel vår, flytta, fira midsommar och åka på semester innan det väl blev min tur att läsa den. Tack till Enskede bibliotek som inte hann skicka vidare boken trots min försenade uthämtning. Den var verkligen värd att vänta på.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0