Hypnotisören av Lars Kepler

Sommarens antiklimax vid avslöjandet. Visst var boken en ganska bra deckare, men verkligen med betoning på ganska. Den börjar bra men snart blir den spretig och slutet är rent hysteriskt. Jag var så säker på att den stora internationella framgången berodde på att det låg ett eller flera tunga namn bakom.... men Ahndoril? Eh? Jag har inte ens hört namnet förr och jag läser ändå mycket. Det är väl bara att gratulera Bonniers till en lyckad PR-kampanj. Själv känner jag mig inte lika sugen på att läsa del 2, för den är inte bättre än Larsson, Larsson, Jansson, Kallentoft och de andra svenska deckarförfattarna. Det blir strandlitteratur i pocketformat och sådan behövs ju visserligen också.








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0