100 sätt att rädda världen av Johan Tell

I den här lilla boken (det är en jätteliten och tunn pocketbok) innehåller 100 konkreta tips på hur vi alla kan hjälpa till att rädda världen: Allt från att tjata på politiker till att cykla och att handla närproducerat. Det är en tänkvärd bok men jag blir lite trött på att den är så himla präktig. Jag tror verkligen på att tänka på vilka val man gör, att vi alla måste dra vårt strå till stacken och jag köper gärna ekologiska varor och undviker att köra bil i onödan, men jag är ju tveksam till om det är så många som kommer att byta frisyr för att därmed göra av med mindre hårgelé... Min personliga övertygelse är att det är bättre om vi är många som gör nästan rätt än att ett fåtal gör allt rätt medan resten inte orkar engagera sig alls. Lagom, mina vänner!

Boken innehåller även många fina bilder och passar bra som blädderbok. Jag tror att präktighetsintrycket jag fick kanske kom sig av att jag läste den mer eller mindre i ett svep och därmed fick en räddavärldenöverdos. Den vinner säkert på att man läser ett tips om dagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0