Pocket & Prassel 3.0

En bok om dagen har nu dragit igång Pocket & Prassel 3.0 och självklart är jag med. Här kommer därför lite ledtrådar till min hemliga bokvän:

Angående böcker:
* Favoritgenre? Romaner och deckare. Riktigt bra Chicklit, men Kinsella och Rudberg göre sig icke besvär.
 
* Favortiförfattare? (Saknas somliga titlar i samlingen eller har du allt?) Marian Keyes (har allt), Mankell (har alla Walladerböckerna), Hanne-Vibeke Holst (jag har Therese-trilogin och Min mosters migrän) och Barbara Voors (har allt).

* Genre eller författare som du är nyfiken på? Dennis Lehane, Paul Auster (har NY-trilogin), Curtis Sittenfield, Anne Rambach och Carsten Jensen.  

* Genre eller författare som undviks på liv och död? Fantasy/Sci Fi, poesi och böcker av Coelho-typ.

* Läser du på andra språk än svenska? Ja, gärna på engelska om det är orginalspråket. Tyska funkar också om språket är hyfsat enkelt och boken inte för tjock.

* Har du någonstans listat böcker som du äger/har läst? Tyvärr inte. Tanken är att den här bloggen ska bli just en sådan lista men eftersom den bara är en dryg vecka gammal saknas självklart de allra flesta av mina lästa böcker här.

* Hur resonerar du kring att få/ge begagnade böcker? Helt ok om de är i nyskick.

Angående prassel:
* Eventuella allergier? Inga.

* Favoritgodis? Mjölkchoklad, skumgodis, violsegisar och mintkolor.

* Naturgodis - ätbart eller oätligt? Gott

* Favoritsnacks? Popcorn, dillchips och alla sorters nötter.

* Kaffe eller te? Vilken smak? Dricker inte kaffe men gärna alla sorters smaksatt te, både svart, grönt och rött.

* Kryddar helst med? Beror helt på maträtten.

* Vad tycker du verkligen inte om? Dragon

Kommentarer
Postat av: Hemlig bokvän

Hej hej,



Lämnar ett litet avtryck i din blogg så att du vet att jag finns ;)

2009-08-24 @ 16:53:38
Postat av: Bokbiten

Men så trevligt att du har hittat mig! :-)

2009-08-26 @ 13:01:30
URL: http://bokbiten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0