Den orolige mannen av Henning Mankell

Tio år efter att den sista Wallanderboken kom hittar jag nu Den orolige mannen. Ja, jag menar sista och inte senaste för det var just så den presenterades när den kom. Ska det här bli som Chers avskedsturnéer eller är Den orolige mannen verkligen den sista Wallanderboken? Självklart tog det mig max en minut efter att jag hade fått vetskap om den att klicka hem ett bokpaket, och kommer den snabbt till Enskede läser jag den sannolikt redan i helgen. Det ska bli spännande att se om den håller måttet, för för 10-15 år sedan var Wallanderböckerna bland det bästa jag visste att läsa och jag har läst om flera av dem ett antal gånger. Risken för besvikelse på grund av höga förhoppningar är överhängande.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0