Bokrea


 

Ok då, Helena hade förstås rätt... Jag passerade genom Åhléns City igår och var inte beredd på att mötas av bokrea. Som ni alla säkert vet är det ju i stort sett omöjligt att gå förbi en sådan utan att åtminstone känna på och bläddra i böckerna och jag lyckades självklart inte den här gången heller. Jag hittade ett par böcker som stått på min önskelista ett tag och tycker att jag var rätt duktig som inte köpte fler.

Den ena var Leila Lindholms jättefina bakbok "Piece of cake" som förutom småkakor, cupcakes, muffins och tårtor även innehåller recept på matbröd, knäckebröd och skorpor. Precis som i hennes tidigare böcker är bilderna fantastiskt vackra och inbjudande och den här boken innehåller även allmäna baktips och felsökning om resultatet inte blir som man hade tänkt sig. Nu är jag baksugen som sjutton. Någon som är fikasugen och vill komma och proväta?

Den andra boken var Mia Skäringers krönikesamling "Dyngkåt och hur helig som helst". Krönikorna kommer från tidningen Mama men jag hoppas att även barnfria jag ska hitta några jag uppskattar. Om inte känner jag många mammor som säkert vill ärva...

Nu återgår jag till köpstoppet!

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Jessica (ord och inga visor)

Vad härligt med bokrea och spontanshopping. Det är du värd, eftersom... (insert lämpliga anledningar här). Kakboken lät väldigt härlig. Tyvärr sker det inte att jag bakar, men smaka gör jag gärna!

2009-09-29 @ 22:36:20
URL: http://www.ordochingavisor.se
Postat av: Carina (Bokbiten)

...eftersom jag inte åkte på bokmässan. Då fick man väl shoppa hemma istället, eller hur var dealen?

2009-09-30 @ 16:10:49
URL: http://bokbiten.blogg.se/
Postat av: Jessica (ord och inga visor)

ja, det var dealen! och med det sagt ska jag klicka hem en beställning nu på en gång. Jag har den ju liggande i adlibris-korgen. Here goes :)

2009-09-30 @ 20:54:35
Postat av: C S

härligt att höra att det är fler än jag som plågas av köpstopp...;-) Det är alltid lika jobbigt när man konfronteras med alla spännande böcker live.

Fö har jag a Piece of cake- den är värd att bryta ett köpstopp för!

2009-10-02 @ 12:49:14
URL: http://bokklubbenunited.blogspot.com/
Postat av: Bara Böcker

Åh, Leilas A piece of cake skulle jag så gärna vilja ha! Kanske äntligen slår till nu när det är rea.:-)

2009-10-03 @ 14:08:06
URL: http://barabocker.blogspot.com
Postat av: Carina (Bokbiten)

Gör det! Den är jättefin och kommer säkert att ge mycket köksinspiration.

2009-10-04 @ 22:45:13
URL: http://bokbiten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0