Mitt liv i boktitlar

Den här knepiga enkäten har cirkulerat i bokbloggosfären de senaste dagarna och nu ger jag mig också på utmaningen:


Besvara frågorna genom att använda titlar från böckerna i din bokhylla.

  1. Är du man eller kvinna? Bitterfittan
  2. Beskriv dig själv: Underbar och älskad av alla
  3. Hur mår du? En lycklig kvinna
  4. Beskriv stället du bor på: Livsnjutarens guide till Stockholm
  5. Vart skulle du vilja resa? Indien - raseri och revolt
  6. Beskriv din bästa vän: The little friend
  7. Vilken är din favoritfärg? Purpurfärgen (här erkänner jag fusk: boken står inte i min bokhylla men det gör heller ingen annan med någon annan färg än gul i titeln...)
  8. Hurdant väder är det just nu? Fruset offer
  9. Vilken är din favoritårstid? en plats i solen
  10. Om ditt liv vore ett tv-program, vad skulle det heta? Kalla det vad fan du vill
  11. Vad betyder livet för dig? The social construction of reality
  12. Hurdant är ditt parförhållande? Anybody out there?
  13. Vad är du rädd för? Ro utan åror
  14. Dagens aforism Lesen macht lustig
  15. Vilket råd skulle du vilja ge? Mei wenti! Inga problem!
  16. Hur skulle du vilja dö? När tiden är inne
  17. Ditt motto: Var ska man lägga näsan om inte i blöt?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0